Profesjonell ryddehjelp og organisering - vanlige spørsmål
Hvor mange timer tar profesjonell ryddehjelp og vanlige oppdrag?
- Det varierer f.eks. etter størrelse og kompleksitet på ryddeoppdraget. Jeg har vært hos enkelte som kun ønsket en kick-start på 5 timer før de fortsatte på egen hånd, til andre som ønsket over 50 timer hjelp fordelt over passelige intervaller. Ryddepakkene er fleksible og skreddersys ditt behov. Les mer her: tjenester.
Hva koster det å få hjelp med rydding og organisering?
Per nå tilbys tre pakker (alle er inkludert mva): 15 timer for 10 950kr. 30 timer for 19 800kr (kan fylles på med flere timer), samt en vedlikeholdspakke som kan også endres til fast månedlig avtale. Timepris på vedlikeholdspakken er 660kr.
Hva hvis det kun er litt papirkaos, eller rot på soverommet, og ikke hele hjemmet?
- Du kan gjerne få hjelp med enkelt-kategorier, eller problemområder som soverom, gang osv.
Hva hvis kunden ikke har mulighet til å være til stede når det ryddes?
- Ta kontakt, så snakker vi sammen og finner en løsning. Det er uforpliktende og gratis å stille spørsmål.
Er det mulig å få hjelp i helgen?
- Ja, ved avtale gjør jeg oppdrag også enkelte helger.
Hvor tas det rydde- og organiseringsoppdrag?
- Rydd deg fri holder til i Skien, men tar reiseoppdrag. Kjører bil på avstander 50-60 minutter en vei, og reiser gjerne med toget til oppdrag lenger unna siden det er en stressfri og miljøvennlig reisemåte. Tar også flyreiser og overnattingsoppdrag ved kapasitet.
Blir det tatt bilder under rydding og organisering?
- Bilder er viktige for å planlegge, og blir gledelige for deg siden du får sett før/etter. Men vær trygg på at ingen anonyme bilder blir brukt til markedsføring uten skriftlig tillatelse. I mange tilfeller ønsker folk å ha bildene kun for seg selv, og det er helt ok.
Blir noen tvunget til å kaste eller gi bort ting?
- Du vil aldri bli tvunget, men får hjelpsomme refleksjonsspørsmål ved behov. Alle avgjørelser rundt hva du skal kaste, er opp til deg. Hvis lagringssteder er veldig fulle, er det vel og merke viktig å gi slipp på noen ting for å få et godt resultat.
Hva menes med bærekraftig rydding?
- Det blir ofte sagt at KonMari metoden er bærekraftig rydding. Med det menes at målet med oppryddingen er ikke perfeksjon eller kalde utstillingshjem, men å få trygge, organiserte og personlige hjem. Samtidig fokuseres det på gjenbruk av oppbevaringsprodukter og løsninger, i stedet for å alltid starte en ryddeprosess med kjøp av nytt.
Ønsker ikke partneren din at du skal få ryddehjelp?
- Når vi rydder og organiserer kan vi holde hovedfokus på dine personlige eiendeler. Det dere eier felles, og som du vil kvitte deg med, må de få være med på å ta avgjørelser rundt etter vi har hatt en økt med rydding og organisering.
Flere ganger vil en partner/familiemedlem bli mer "om bord" når de skjønner at ting ikke blir snik-kastet, pluss de begynner å se de fine resultatene!
Fraktes donasjoner bort?
- Ja, spesielt i kjørbar avstand fra Skien. Men kan hjelpe deg finne noen som frakter bort, hvis jeg ikke kan.
Tilbys ryddehjelp til bedrifter også?
- Ja, i flere tilfeller kan jeg gjøre det. Det er bare å ta kontakt, hvis du sliter med rot eller mangler oversikt. Samarbeider også med kommune når det trengs en konsulent til spesifikke oppdrag.